Eerste update - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nicole Verdam - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nicole Verdam - WaarBenJij.nu

Eerste update

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve Familie & Vrienden,

Zaterdag ben ik samen met Maxime vanaf Schiphol richting Port Elizabeth gevlogen. Na een stop in Dubai (een prachtig vliegveld moet ik zeggen, helaas verder er nog niks van gezien) zijn we in Kaapstad overgestapt richting Port Elizabeth. Tijdens deze laatste vlucht zaten we in een mini vliegtuigje dat erg veel lawaai maakte. Dat was wel even wennen na de luxe van de 2 vorige vluchten. In Port Elizabeth werden we opgehaald door school en kwamen we na een rit van ongeveer 2 uur op school aan.
Daar kregen we te horen in welke huizen we zaten, ik zit samen met Maxime in kamer 1 van Vicky's (1 van de 3 huizen hier). We hebben een ruime kamer wat erg fijn is, het enige nadeel hiervan is dat het hier maar niet warm word.

Ja het is hier dus koud... Opzich wel logisch want het is natuurlijk winter maar toch was ik daar niet echt op voorbereid want ik dacht alleen maar aan het mooie weer dat er zou zijn. Overdag is het hier, zolang het niet waait, lekker weer. Helaas koelt het s'avonds af naar 13 graden, ik ben dus erg blij dat ik wel lange broeken mee heb genomen. Gelukkig word het de komende dagen alleen maar beter dus wie weet gaan we toch nog het strand opzoeken dat hier om de hoek ligt.

Nadat we zaterdag gezellig met zijn allen hadden gegeten en een drankje hadden gedaan zijn we uitgeput van de lange, vermoeiende maar ook gezellige reis in slaap gevallen. Wat erg fijn is, is dat er iedere dag ontbijt, lunch en diner klaar staat. Vooral dat ontbijt is erg prettig want daar was ik nooit zo'n ster in.

We hebben nu 2 introductie dagen gehad waarbij we veel informatie kregen over het land en Port Alfred zelf. Gister zijn we door Port Alfred gereden en hebben we gezien waar alle belangrijke en leuke dingen liggen.

Vandaag zijn we naar de Town ships geweest, dit was erg indrukwekkend.
We begonnen in het goede deel hier stonden huizen die waren gebouwd door de overheid. Verder stond hier een kleine school van stenden waar oa computerlessen werden geven. (een van de dingen die wij hier ook kunnen doen)

Later gingen we ook naar de mindere delen, waarbij we langs meerdere scholen kwamen. alle kinderen waren super enthousiast om ons te zien. ij een school konden we het plein op en de kinderen renden naar ons toe en sprongen in onze armen.

Verder zijn de mensen hier ontzettend lief en open, iedereen komt zich voorstellen. Hierdoor gaan de mensen van stenden Nederland en stenden Zuid-Afrika ook gelijk gezellig met elkaar om.

Verder is hier op school nog een klein barretje waar iedereen heen gaat. het is niet normaal hoe goedkoop het hier is (bier €0.70, mixje €1.20) wat voor ons natuurlijk niet vervelend is.

Alles gaat hier dus goed en ik doe veel nieuwe indrukken op!

Liefs, Kusjes &Knuffels,

Nicole

• 30 Juli 2013 - 19:50

Linda:

Heel erg veel plezier!

• 30 Juli 2013 - 23:45

Marike:

Geniet van je geweldige avontuur, ik ga je volgen

• 02 Augustus 2013 - 18:40

Eline:

Hooi ladies!! Leuk on te lezen!! Heel veel plezier daar en geniet ervan!! Liefs,