Gotta Love South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nicole Verdam - WaarBenJij.nu Gotta Love South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nicole Verdam - WaarBenJij.nu

Gotta Love South Africa

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve Familie&Friends

Ik besefte me net dat ik hier ondertussen alweer anderhalve maand zit en dat het misschien toch weer tijd was om iets van me te laten horen.
Nou is er in deze tijd ontzettend veel gebeurt hier, ook omdat ik hier zoveel mogelijk wil doen natuurlijk.

Aan het einde van onze echte 2de week hier ben ik samen met; Maxime, Alies, Wieske en Camiel naar Addo's gegaan. Dit is een nationaal park waar olifanten, leeuwen, neushoorn's en hertachtige soorten zich vermaken in de natuur. Wij hebben dus even leuk een auto gehuurd hier en zijn daar heen gereden. Het leukste is dat je zelf door het park heen kunt rijden. Een dagje diertjes spotten dus. helaas hebben wij de leeuwen en neushoorns daar niet gezien en dus moeten we nog maar een keer terug.

Na lessen en veel tasting, door school of onszelf georganiseerd, werd het toch ook echt tijd voor een toets. gelukkig was onze eerste toets alleen theorie en heeft onze hele klas die gehaald. Afgelopen dinsdag hebben wij ons eerste tasting examen gehad. Nadat we lekker met zijn allen hebben lopen stressen begon het. 7 minuten per wijn, en dan maar uitleggen waarom het een riesling is, van welk jaar, welk klimaat en dan bij voorkeur ook nog even een regio. en hoe specifieker hoe beter. Je kunt je dus vast voorstellen dat ik na 6 wijnen geen hand meer over had. Maar ook al heb ik geen idee hoe het verder is gegaan druivensoorten zien, ruiken en proeven ging goed. Woensdag hadden we onze 2de theorie toets en helaas was die niet van hetzelfde niveau als de eerste.. wat een vragen, kunnen jullie mij misschien vertellen wat voor project er hier in maart gestart is onder de wijnroutes? ik had in ieder geval geen idee. dus dit moeten we maar even afwachten.

Verder ben ik samen met Maxime, Alies en Wieske naar Oceana geweest, een 5 sterren resort hier om de hoek. Wij dachten laten we onszelf eens lekker verwennen, en ik kan je vertellen dat is gelukt! Het is een prachtig resort met fantastische uitzichten. Wat ook erg leuk is, is dat bij dit resort ook een eigen wildpark zit. Hier hebben wij dan eindelijk giraffen en neushoorns gezien. 4 gillende meiden in een jeep, heb nu nog steeds medelijden met onze ranger. Verder hebben we hier genoten van een bubbelbad op de kamer en heerlijk eten. Mocht je hier ooit nog eens in de buurt komen, zeker een aanrader om je even een prinsesje (of prins) te voelen.

Dan hebben ze hier op school niet aan het begin van de module een feest maar in het midden. dat betekend met zijn allen verkleed feesten en braaien. Erg gezellig maar ook erg koud, want ja braaien in de winter blijft een risico en helaas bleek er net die dag een soort van windstorm te zijn.

Nou houden ze hier erg veel van braaien, en ik moet zeggen die gewoonte neem ik met liefde over, dus was er hier bij het My Pond hotel (het hotel waar alle studenten van stenden werken) een Lente Braai. Iedereen netjes gekleed (opvallend veel grand tour studenten dat wel) en dan gezellig met zijn allen eten en onbeperkt wijn drinken. Je kunt je vast voorstellen dat dat erg goed beviel bij ons wijn studenten.

Leuk zo'n feest dus op de zaterdag avond, alleen vonden wij het ook een goed idee om die zondag ochtend mee te doen aan de Colour run. Heerlijk vroeg stonden wij dus op school, want de bus zou om 5.15 vertrekken. Maar wat wij even waren vergeten was dat we in SA waren, dus na lang wachten zaten wij om 6 uur dan eindelijk in de bus naar Port Elizabeth waar de eerste Colour Run van dit jaar zou plaats vinden en nog leuker dit was de allereerste ooit in SA. De race zelf was fantastisch we zaten onder het gekleurde poeder dus iedereen staat heel kleurrijk op de foto's. Nou heet het een run, een klein detail behalve een paar mensen (waaronder wij) loopt iedereen. menselijke hindernissen dus, ook wel eens leuk. Maar nu kan ik toch maar mooi zeggen dat ik aan deze fantastische race heb meegedaan en ik moet zeggen dit was toch een van de leukste dagen hier.

Sinds dat weekend, 3 weken terug, ga ik samen met Maxime iedere maandag middag naar de naschoolse opvang in de Township Nemato. Daar komen de kinderen die anders naar hun ouders op de dump moeten. Wij doen daar spelletjes met ze proberen zoveel mogelijk engels met ze te praten en praten met ze over wat ze later willen worden. Verder zijn we ze samen met andere vrijwilligers wat manieren aan het leren. Daarnaast krijgen deze kinderen hier te eten. Hele leuke kinderen maar ook super druk en ze willen allemaal opgetild worden.

Dan hebben we afgelopen weekend nog de boatraces gehad, erg leuk! geen race gezien alleen, vond de bar en het festival toch iets interessanter. Nou kan ik garanderen dat ik daar zeker niet de enige in ben geweest er komt namelijk maar een klein deel van de mensen voor die races en het over grote deel van die groep doet zelf mee. Mooie feestjes gehad en tussendoor nog spontaan uiteten geweest in onze prachtige geverfde overal.

Nou dat was het tot zover wel weer, voor iedereen die niet halverwege is afgehaakt, ik hoop dat het leuk was om te lezen :)

Liefs, Knuffels en kusjes

Moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 3168

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 12 December 2015

Aruba!

27 Juli 2013 - 18 December 2013

Port Alfred, Stenden

Landen bezocht: